Listening to : THR Gegar || Sinar FM || Era FM || Hitz FM || Hot FM || Suria FM
PLEASE CLICK LIKE IF YOU REALLY LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.
THANKS 4 UR LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.

Busuk Dot Org

power by:

Beraya Dengan Kereta Baru

KUALA LUMPUR: Penyanyi Mimie Haris atau nama sebenarnya Norshamimi Ahmad Haris berkata sambutan Hari Raya pada tahun ini menjanjikan kelainan buatnya secara peribadi apabila dapat memandu pulang ke kampung halaman di Alor Setar, Kedah dengan kereta baru.

Istimewanya, penyanyi lagu Jatuh Cinta Lagi ini memberitahu, kereta Proton Saga FL yang dimilikinya sejak hampir tiga bulan lalu itu dibeli hasil titik peluhnya menerusi nyanyian dan pengacaraan dalam tempoh setahun.

"Saya sangat bersyukur walaupun nama tidak sepopular mana tapi tawaran kerja tidak pernah putus. Pendapatan yang saya peroleh daripada bidang pengacaraan program In Trend (RTM) dan pertunjukan pentas membolehkan saya memiliki kereta sendiri.

"Sebab itu, saya rasa sambutan Hari Raya kali ini lebih menarik kerana dapat memandu pulang ke Kedah dengan kereta baru," katanya.

Tambah Mimie, pendapatan yang konsisten sejak setahun lalu juga telah merealisasikan impiannya untuk membelikan pakaian dan keperluan Aidilfitri untuk kedua ibu bapanya.

"Syukur sangat, rezeki pada tahun ini semakin murah. Jadi dapatlah saya membelikan pakaian dan keperluan Hari Raya untuk ibu bapa.

"Walaupun saya masih seorang pelajar tetapi dapat juga saya berkongsi rezeki dengan keluarga," katanya.

Berkongsi tentang perkembangan semasa, Mimie berkata, walaupun dia teruja dengan kedatangan Lebaran ini tetapi dia masih perlu beringat dan mengawal pemakanannya.

Ini kerana, sebaik saja cuti Raya berakhir, pelajar Diploma Seni Muzik di Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, Selangor ini bakal menduduki peperiksaan akhir bagi kursus vokal yang memerlukan persediaan rapi pada aspek suara.

"Walaupun saya gembira dengan Hari Raya kali ini tetapi masih perlu berpada-pada juga. Sebaik saja cuti Hari Raya tamat, kuliah akan bersambung di mana saya akan menduduki peperiksaan akhir bagi kursus vokal.

"Sepanjang cuti ini saya tidak boleh ambil makanan berminyak atau minuman berais secara keterlaluan serta mengawal pemakanan agar tidak memudaratkan suara dan kesihatan.

"Maklumlah, apabila tiba musim Hari Raya, kita seronok untuk menjamah pelbagai makanan sehingga terlupa ia mungkin memudaratkan kesihatan di kemudian hari," katanya yang menggemari hidangan laksa Kedah, ayam masak merah dan lemang.

Oleh :
WAHIDUZZAMAN


Thanks to mStar Online

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jangan Duk Tengok Ajer Yea !!!