Listening to : THR Gegar || Sinar FM || Era FM || Hitz FM || Hot FM || Suria FM
PLEASE CLICK LIKE IF YOU REALLY LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.
THANKS 4 UR LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.

Busuk Dot Org

power by:

Kila


Semalam dalam ruangan myMetro ada menyiarkan berita mengenai anak gadis Rohana Jalil yang tengah hot sekarang nie, siapa lagi kalau bukan si persis Angelina Jolie, Kilafairy atau nama MyKad nye kot (x tengok pun MyKad dia),Syakila Nisha Jahangir Khan, 19, berkaitan lakonannya dalam filem terbitan KRU Studios yang baru je ditayangkan di pawangan seluruh negara iaitu Karak.

Ini adalah artikel penuh berita tersebut. Diingatkan bahawa bahan artikel ini adalah sepenuhnya hak milik myMetro bukannya joey39. Harap Maklum.

Kila mangsa eksploitasi Yusry?
Oleh Norhadiani Baharom
yanie@hmetro.com.my




KETERBUKAANNYA menjayakan babak berkemban dalam filem Karak terbitan KRU Studios yang masih berperang di pawagam, memberi satu tanggapan bahawa gadis ini mungkin tiada halangan beraksi sedemikian sekalipun untuk sesi fotografi.

Justeru, konsep berkemban ini diusulkan kepadanya mengenangkan ‘keterbukaan’ tadi, mengejutkan apabila Syakila Nisha Jahangir Khan, 19, yang memperkenalkan Kilafairy atau Kila sebagai nama komersialnya, menolak idea itu.



SIBUK...persiapan bintangi filem muzikal, Hore-Hore.


Katanya, cukuplah pengalaman berkemban terpampang dalam Karak kerana enggan dianggap pelakon senang dan sengaja ‘buka-buka’.

“Bagi mereka yang sudah menonton Karak, terus-terang saya tidak pernah sangka akan tampil sebegitu seksi tapi saya tak menyesal melakukannya kerana menganggap ia sebagai satu cabaran dalam bekerja apabila skrip berkehendakkan watak saya berkeadaan begitu.

“Tambahan pula, saya tidak suka mengubah skrip atau idea orang. Mungkin saya boleh menolak menjayakan babak itu tapi saya lebih suka memikirkan penyelesaian daripada mengetepikan idea pengarah secara bulat-bulat.

“Justeru, saya berbincang dan meminta kebenaran daripada pengarah untuk menutup badan dengan tuala dan jelas sekali pengarah (Yusry Abd Halim) tidak menghalang sebaliknya menghormati permintaan saya itu,” katanya.

Kila juga menegaskan bahawa dia sama sekali tidak bersetuju dengan pandangan sesetengah pihak yang mendakwa dirinya dieksploitasi sebagai tarikan seksualiti dalam filem itu.

Jika benar pengarah mahu menonjolkan dirinya dengan cara begitu, tidak mungkin permintaan Kila bertuala dipenuhi.

“Barangkali, sesetengah babak pada tubuh saya terdedah kerana permainan ‘angle’ kamera yang banyak mengambil dari sudut atas. Saya sendiri terkejut melihat diri saya ketika previu Karak, baru-baru ini.


KILA...tak suka ubah skrip


“Namun, saya anggap ia sebagai satu pengalaman berguna dan mempelajari setiap perilaku saya dalam lakonan. Apa yang pasti, itu adalah ‘the first and the last’ saya berkemban! Selepas ini ‘no more!” katanya.

Puteri bongsu kepada penyanyi terkenal era 1980-an, Rohana Jalil itu turut berkongsi kisah lucu setiap kali ‘trailer’ Karak dimainkan di kaca TV. Dia segera menukar saluran supaya ayahnya tidak menonton dia berkemban!

“Papa belum sempat tengok Karak dan saya memang berharap dia tidak melihat lakonan saya kerana bimbang papa marah. Tapi selepas papa baca artikel ini, saya kenalah jelaskan semuanya. Berbanding papa, mama lebih ‘sporting’ mungkin sebab dia orang seni.

“Papa pernah pesan kalau mahu jadi artis boleh tapi tidak boleh berpakaian seksi-seksi dan jangan buat benda-benda yang boleh mencalarkan maruah diri dan keluarga. Papa juga menetapkan syarat gaun saya mestilah bawah paras lutut. Jika singkat sangat perlu ditutup bersama ‘legging’ ataupun seluar panjang,” katanya.

Beralih kepada kisah kerjaya, Kila kini dalam persiapan membintangi filem muzikal berjudul Hore Hore arahan Saw Teong Hin yang turut dibintangi antaranya Adibah Noor, Harun Salim Bachik dan Akim AF7.

“Filem ini kalau tidak silap saya diilhamkan pengarah berdasarkan lagu Hore Hore dendangan Allahyarham Sudirman Haji Arshad. Saya tertarik membintanginya kerana ia bukan hanya memerlukan saya berlakon tapi juga menyanyi dan menari.

“Saya melihat peluang ini sebagai batu loncatan untuk saya membuktikan kemampuan dan menyerlahkan kebolehan yang selama ini kurang diberi perhatian. Sebaliknya kisah peribadi yang sensasi acapkali diperkatakan.

“Insya-Allah penggambarannya akan diadakan hujung bulan ini. Selain Hore Hore saya juga sedang mempertimbangkan tawaran untuk beraksi dalam sebuah filem mengisahkan kehidupan seorang primadona yang masih dirahsiakan judulnya.

“Manakala, penggambaran yang sedang saya jayakan sekarang ini adalah drama bersiri 13 episod Ayu Suraya yang akan ditayangkan di Astro Prima,” katanya.

Mewarisi bakat nyanyian daripada ibunya, Kila yang sedari kecil sinonim membuat persembahan menerusi rangkaian lagu-lagu Hindustan masih dalam proses mencari bahan untuk single pertamanya yang diterbitkan Edry Abdul Halim.

Sebelum mengakhiri bicara, Kila sempat ditanya mengenai jolokan Angelina Jolie yang diberikan kepadanya. Nyata sekali Kila sangat kurang selesa dengan dakwaan itu.

“Saya menghargai mereka yang memberi jolokan itu walaupun saya sendiri tidak pasti bahagian manakah dikatakan sama seperti Angelina. Ada yang cakap bibir tapi Angelina bibir bawahnya tebal dan saya terbalik - bibir atas yang tebal. Tak tahulah, terpulang orang nak cakap apa.

“Paling paling penting saya mahu diterima sebagai Kilafairy. Nilailah saya pada bakat yang ada sebab itu sudah cukup menggembirakan saya,” ujarnya bersungguh-sungguh.


PROFIL

NAMA SEBENAR: Syakila Nisha Jangir Khan
ASAL: Kuala Lumpur
USIA: 19 tahun
AKDEMIK: Jurusan Pengurusan dan Pemasaran Fesyen di Kolej Antarabangsa Raffles, Kuala Lumpur.
KERJAYA: Penyanyi, pelakon dan pelajar
KELUARGA: Anak bongsu daripada tiga beradik
DRAMA: Hotel Mania, Slot Mistik Alam Hitam seperti Pengasih Minyak Dagu dan Darah Pontianak dan Ayu Suraya (Astro).
FILEM: Karak, Hore Hore

LOKASI FOTOGRAFI: Rafflesia Pearl Centre, Park Royal, Kuala Lumpur.
AKSESORI: Rafflesia Pearl Centre
TATARIAS WAJAH: Jepun
PAKAIAN: Ariff Shukor ( 012-9141259 )



Thanks

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jangan Duk Tengok Ajer Yea !!!