Listening to : THR Gegar || Sinar FM || Era FM || Hitz FM || Hot FM || Suria FM
PLEASE CLICK LIKE IF YOU REALLY LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.
THANKS 4 UR LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.

Busuk Dot Org

power by:

Shahir AF8

Jums kita cerita-cerita sikit pasal 2 orang artis antara kegemaran ku ini ..hehehehe....

Sapa ek...

Sapa lagi kalau bukan menjadi hot topic sekarang.....

Sang Juara AF8, SHAHIR dan 'buah hati', hot mama 'ROZITA CHE WAN'...

ape cerita nya...


Ini adalah artikel hak milik penuh BiPoP Berita Harian termasuk gambar-gambar nya sekali yea....

Bukan artikel saya yea...jangan salah paham....

Artikel ini hasil tulisan Zaidi Mohamad



Ramai menanti sejauh mana kebenaran cinta juara AF8 dengan Rozita Che Wan

BUKAN main mesra dan romantik lagi apabila mereka berdua beraksi untuk satu drama TV. Melihatkan foto kemesraan dan gelagat Shahir Zawawi dan Rozita Che Wan yang membintangi telefilem, Diari Summer Camp (judul sementara) di lokasi penggambaran bertempat di Timah Tasoh Lake Resort, Perlis, ia mengundang persepsi sememamgnya dua insan seni ini saling menyintai di luar drama.

Siap ada adegan berguling-guling lagi macam watak pasangan bercinta dalam filem Hindustan. Sekali pandang, aksi mereka itu seolah-olah mengiyakan kenyataan Rozita yang mengakui dia sudah lama mencintai jejaka yang jauh lebih muda daripada usianya itu.

Tak pelik pun jika Rozita dan Shahir begitu menjiwai watak kerana umum sudah tahu mengenai kisah sebenar di sebalik teka-teki yang selama ini menjadi tanda tanya ramai. Sabtu lalu, Rozita sendiri mengesahkan mengenai hubungan cinta mereka sejak setahun lalu sudah berpaut sayang.

Cuma hingga setakat ini, Shahir terus berahsia. Shahir terus mengunci mulut sekalipun sudah terang lagi bersuluh mengenai gelojak hatinya kepada ibu tunggal kepada dua anak itu. Dalam temubual sebelum ini, Shahir meminta untuk diberikan tempoh menghuraikan segala teka-teki selama ini biarpun Rzoita sudah tampil meluahkan isi hatinya.

Ada pula yang mengandaikan Artis Baru Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2010 itu terpaksa berbuat demikian demi menjaga hati peminatnya yang rata-rata seperti tidak merestui perhubungannya dengan kakak kepada pelakon, Ayu Raudhah itu.

Peminat dan pihak hanya menanti masa sesuai apabila Shahir yang bakal muncul dengan filem Karak mulai 26 Mei ini sedia bersuara dan memberi penjelasan.

Pembabitan mereka sebagai pelakon dalam drama arahan Jamal Khan terbitan Zeel Production ini, umpama simbolik cinta mereka di alam realiti kerana sudah lama mereka digosipkan iaitu sejak Shahir menjuarai Akademi Fantasia musim kelapan (AF8) lagi.

Selepas berlakon bersama dalam telefilem Lawaknya Fantasia tahun lalu dan Rozita sendiri ditampilkan dalam klip video lagu Pendam nyanyian Shahir, drama ini akhirnya menyaksikan Shahir dan Rozita berlakon sebagai pasangan kekasih.

Penggambaran dijalankan pada awal bulan lalu, iaitu Rozita memegang peranan sebagai Cik Zaleha manakala Shahir pula menggalas tanggung jawab untuk watak Ustaz Sarjan. Pelakon lain yang turut terbabti dalam Diari Summer Camp ialah Tomok, Fir, Lia Natalia dan Aida.

Mengulas judulnya yang bersifat sementara, penerbit yang juga pemilik syarikat Zeel Production, Fadzil Teh, berkata tajuk sebenar untuk telefilem itu belum diputuskan lagi dan ia bakal bersiaran sekitar bulan depan menerusi Astro Ria.

“Saya berpuas hati dengan komitmen pelakon yang terbabit dan tidak mustahil akan bekerjasama dengan mereka lagi. Begitu juga babak romantik membabitkan Rozita dan Shahir. Saya berdoa, kalau ada jodoh antara mereka, apa salahnya mereka bersatu,” ungkap Fadzil yang merancang untuk menghasilkan lagi drama menerusi kerjasama Rozita dan Shahir.

Sementara itu, Shahir lebih selesa untuk membicarakan mengenai kerjayanya berbanding kisah peribadi apabila mengaitkan aksi dalam telefilem berkenaan dengan kisah di luar drama. Biarpun kali pertama berlakon sebagai pasangan kekasih, Shahir mengakui, keselesaan antara mereka mula terpancar apatah lagi dia dengan Rozita sudah tiga kali bekerjasama dalam lakonan.

“Dalam telefilem Lawaknya Fantasia Raya tempoh hari, saya menjadi budak kampung menggunakan nama sendiri, manakala Rozita pula jadi artis popular. Untuk klip video lagu Pendam, dia jadi kakak, saya pula jadi adik. Tapi kali ini kami jadi pasangan kekasih. Saya bertuah untuk digandingkan lagi dengannya yang sudah banyak pengalaman berlakon. Saya juga banyak berkongsi pengalaman daripadanya. Dia pun tak lokek berkongsi ilmu. Saya tidak ada masalah berlakon dengannya dan seronok berlakon di bawah produksi Zeel Production,” ulas Shahir.

Rozita tergelak lakon babak romantik

MENGULAS lakonannya dalam Diari Summer Camp, Rozita Che Wan memuji kemampuan lakonan Shahir yang disifatkannya mempunyai potensi menjadi pelakon yang bagus pada masa depan.

“Dia nampak saja pemalu tapi mutu lakonannya boleh dipuji,” jelas Rozita.

Rozita yang sudah berlakon hampir 10 drama dan telefilem bersama Zeel Production menceritakan, watak dibawanya agak berbeza kerana menjadi guru disiplin yang garang di sebuah sekolah.

“Saya menjadi cikgu disiplin yang garang macam singa betina. Jadi watak ini menuntut saya mempraktikkan lontaran jeritan suara. Malah, pada saat akhir tiba di lokasi penggambaran, saya dimaklumkan watak Cik Zaleha perlu menjadi sedikit kasar atau macam tomboy. Dalam telefilem ini saya tidak ada masalah kerana perlu berdialog dalam dialek Utara. Shahir pula jadi ustaz yang cepat gelabah berasal dari Kuala Lumpur,” katanya yang kini berada di lokasi penggambaran drama Annisa untuk slot Samarinda TV3 dan Hilang untuk siaran TV9.

Mengenai babak romantik, Rozita menjelaskan, penggambaran membabitkan babak sebegitu terpaksa diulang beberapa kali kerana dia dan Shahir pada kebiasaannya akan tergelak saat memandang diri masing-masing. Untuk menyelit unsur romantik, klip video menggabungkan lagu Stacy (Jahat) dan Akim (Inilah Cinta) turut dimainkan.

“Memang kalau babak kami berdua saja mulalah nak tergelak. Babak yang cintan-cintun berubah jadi komedi. Yang paling melucukan saya sendiri ialah babak berguling. Terus terasa macam pelakon Bollywood. Selama empat hari berada di Perlis, selama itu juga kami melakonkan babak berguling itu berkali-kali.

“Shahir pula digambarkan sebagai lelaki yang menggigil, gagap dan gementar andai tersentuh, terpegang atau berada dekat dengan golongan wanita. Masa itu, datanglah sawan semput dia. Dalam babak ketika Ustaz Sarjan mengaji, saya bukan terpesona dengan hafazannya, sebaliknya sampai terlena dan dibuai mimpi dek suara sedapnya,” katanya yang baru melancarkan perniagaan busana muslimahnya menerusi rangkaian My Couture bersama rakan kongsi, Hanis Sahrom.

Mengenai tindakannya berani meluahkan isi hatinya secara terbuka, Rozita akui Shahir belum bersedia merungkai persoalan itu. Ungkapnya: “Mungkin sebaiknya soalan ini diajukan kepada Shahir. Tapi saya tahu, dia perlu menjaga hati ramai pihak termasuklah peminatnya.”

Mengenai cerita yang bertebaran kebelakangan ini mengatakan peminat Shahir tidak merestui hubungannya dengan Rozita, beliau mempunyai pandangan sendiri: “Setakat ini, saya tidak berdepan situasi dilalui Shahir. Memang diakui dia mempunyai ramai peminat dan buktinya dengan kejayaan dinobatkan sebagai Artis Baru Lelaki Popular pada ABPBH 2010, April lalu. Pada pandangan peribadi saya, sejauh mana fanatik peminat Shahir sekalipun mereka tidak boleh sampai ke tahap mengongkongnya terutama soal hati. Cukuplah setakat minat pada bakat. Jika peminat menghormati Shahir, mereka juga perlu hormati haknya sebagai manusia,” katanya.

Thanks

1 comment:

Hahn 3rd said...

lepas satu...satu orang dokmemotong...double line pun orang potong...nasib lerr orang2 yg cuma pakai kancil kannnn....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jangan Duk Tengok Ajer Yea !!!