Listening to : THR Gegar || Sinar FM || Era FM || Hitz FM || Hot FM || Suria FM
PLEASE CLICK LIKE IF YOU REALLY LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.
THANKS 4 UR LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.

Busuk Dot Org

power by:

Jue

Cerita artis lagi entri kali nie, ntah ngape lah, sehari dua nie banyak nak bercerita sal artis jer. Nak tulis sal bola plak la pas2 nie, tu pun kalau2 ade kerajinan. Tu pun kalau ade bahan yang menarik untuk dikongsi.

Lagi pun Liga Super Malaysia tinggal 3 perlawanan jer lagi. Then Final Piala FA pada 11 Jun.

Pe plak nie... ni entri sal artis la...

Ruangan gossip terkini ( terkini la sangat la kan....)

back on post entry this time, cerita pasal Jue....

Jue mane ek agak-agak nye nie......

ade 2 Jue yang aku gemari wat masa nie

Jue Aziz ngan Jue Evans.....

Jangan saspens ek....ni alkisah tentang Jue Evans yang kuar kat BiPop Berita Minggu edisi 29 May 2011.

Sebagai peminat, aku kongsikan artikel berkenaan kat sini tapi aku bagi full credit to Berita Harian Online.

Jue Evans
Tak minat jejaka kacak!

PERJALANAN karier lakonan aktres kacukan Melayu-Inggeris, Juliana Evans, 22, sejak kebelakangan ini agak perlahan apabila dia mengakui sudah hampir empat bulan beliau tidak menerima sebarang tawaran berlakon drama mahupun filem. Adakah wajah Pan-Asian seperti Juliana sudah tidak mendapat tempat di hati penerbit dan pengarah atau kebanjiran ramai muka baru yang comel lagi 'bergetah', menenggelamkan terus namanya dalam industri ini?

Tenang saja Juliana membuka bicara apabila dia memberitahu, selama tempoh ‘kehilangannya’ itu beliau sedang memberi tumpuan kepada pengajian dan peperiksaan, maka sebarang tawaran drama atau filem terpaksa dilupakan buat sementara waktu demi memastikan fokus terhadap pelajaran tidak terganggu.

“Habis saja peperiksaan, terus saya bercuti seminggu di Pulau Perhentian, sekarang barulah sibuk kembali ke lokasi penggambaran telefilem Kasih Ke Syurga sempena sambutan Hari Bapa, bulan depan. Saya bukannya pelakon sepenuh masa, jadi ada waktunya saya perlu lupakan seketika dunia lakonan demi pelajaran. Tak hairanlah apabila ada yang beranggapan, saya sudah hilang tawaran berlakon, padahal bukan begitu.

“Namun, saya tak pernah ambil pusing perkara itu kerana mereka yang berfikiran negatif, tak tahu cerita sebenar. Yang penting, dalam kesibukan saya mencari rezeki di bidang lakonan, pelajaran tidak ketinggalan. Saya sedar, kita tak akan berlakon sampai tua. Tiba masanya nanti, kita akan berundur. Ramai lagi muka baru di luar sana sedang berlumba-lumba mencuri peluang. Jadi, pelajaran adalah bekalan di hari tua saya,” kata Juliana atau Jue yang ditemui, baru-baru ini.

Beralih kepada cerita peribadi, Juliana mengakui sudah setahun hatinya kosong selepas putus cinta dengan Sam Bunkface, sekali gus menolak dakwaan dirinya pernah menjadi kekasih kepada Zizan Raja Lawak gara-gara gosip yang pernah melanda mereka tidak lama dulu.

Terus-terang dia mengakui, cita rasanya adalah lelaki berjiwa rock star seperti Sam. Apabila bertemu dengan yang ‘sekepala’, ikatan itu lebih serasi. Justeru, hubungan cintanya dengan Sam pernah terjalin lebih setahun dan boleh dianggap paling lama bertahan.Jue Evans

Sambil berseloroh, Jue mengakui sekiranya penyanyi popular seperti Faizal Tahir masih berstatus solo dan berusia awal 20-an, dia tidak keberatan menjalin hubungan cinta dengan pemuda berkenaan, namun sayang sekali kerana Faizal sudah beristeri dan mempunyai keluarga, selain berumur awal 30-an, justeru Jue terpaksa melupakan hasratnya untuk bercinta dengan rock star itu!

“Tak semestinya saya hanya bercinta di kalangan artis, sekalipun di kalangan pemuda biasa, tak jadi masalah apa-apa, asalkan dia mempunyai jiwa rock. Saya meminati lelaki yang selekeh, maksud saya selamba dan stailo, bukannya pengotor. Terus-terang, saya tak boleh ‘blah’ dengan lelaki metroseksual atau yang terlalu mementingkan ketrampilan diri. Sikit-sikit pergi spa, salon, atau kilatkan kuku, lelaki seperti itu sila jauhkan diri daripada saya!

“Bagi saya, lelaki metroseksual hanya boleh jadi kawan biasa saja, bukannya kekasih jauh sekali teman hidup. Namun, tidak bermakna saya membenci lelaki yang mengamalkan cara hidup metroseksual, cuma saya tak suka cara mereka yang terlalu control macho! Cita rasa saya lelaki selekeh, selamba dan stailo. Tapi, hingga saat ini saya belum bertemu lelaki seperti itu kecuali Sam,” katanya yang mengakui terlalu menyayangi Sam suatu ketika dulu.

Tambah Jue lagi, dia seorang yang mudah mesra, tidak hairanlah apabila timbul dakwaan melabel dia dan Zizan Raja Lawak adalah pasangan kekasih gara-gara keakraban yang mereka tonjolkan ketika sama-sama membintangi filem Hantu Bonceng, akhir tahun lalu. Jue pula senang mendampingi lelaki karakter kelakar, jadi apabila dia dan Zizan berkawan rapat, maka timbul gosip Jue sudah bertemu pengganti Sam.

Tak tunduk pujuk rayu VIP

AKUI Jue, hingga kini dia dan Zizan masih berkawan baik dan berhubungan, namun disebabkan kesibukan masing-masing, mereka jarang bertemu. Dulu apabila sama-sama membintangi Hantu Bonceng, boleh dikatakan hampir setiap hari Jue dan Zizan bertemu di set, mereka akrab, maka tidak keterlaluan apabila timbul desas-desus mendakwa mereka bercinta.

“Memang kami serasi, tapi saya tak pernah anggap Zizan lebih daripada kawan rapat. Sekalipun ramai peminat yang suka melihat kami berpasangan, so sweetlah... macam-macam orang tulis dalam Twitter, tapi saya dan Zizan tak boleh ‘blah’ (hidup bersama) ! Saya dah anggap dia macam abang yang sering ambil berat mengenai saya. Senang cakap, Zizan terlalu bro, jadi kami lebih sesuai jadi kawan baik saja,” katanya terus menafikan pernah terjebak perasaan dengan pelawak popular itu.

Ditebak pertanyaan, adakah Jue terlalu memilih dalam menentukan pasangan hidupnya, dia mendakwa senang berkawan dengan sesiapa saja, tapi apabila memasuki bab bercinta, dia memang memilih kerana sukar hendak mencari lelaki yang benar-benar ikhlas ingin berkawan dengannya. Akuinya lagi, menerusi pengalaman, kebanyakan lelaki yang mendekati dirinya kerana dia adalah Juliana Evans, bukan kerana ikhlas ingin berkawan dengan beliau.

“Saya juga susah nak percayakan orang. Menerusi pengalaman juga, saya pernah bertemu dengan lelaki yang menikam saya dari belakang. Tidak ketinggalan lelaki yang mendakwa mereka berstatus VIP, VVIP dan terdiri di kalangan kerabat diraja ingin menjalin perhubungan dengan saya apabila memberi alasan ada peluang perniagaan yang membolehkan mereka bekerjasama, tapi apabila saya tanya perniagaan apa, mereka tak jawab!

“Selagi boleh mereka ingin bertemu juga dengan saya. Saya dah tahu apa niat mereka... Saya tolak dengan elok. Tapi, mereka tak mudah putus asa, guna pula khidmat orang tengah untuk memujuk. Saya tetap dengan pendirian, saya tak memerlukan wang mereka. Saya boleh cari duit sendiri. Apa guna kita layu dengan pujuk rayu golongan seumpama itu sehingga maruah diri tergadai,” kata Jue saat ditanya pengalaman digoda golongan elit.

Ujarnya lagi, pengalaman putus cinta amat perit bagi dirinya, justeru buat masa ini pintu hatinya masih tertutup untuk menerima cinta. Sekali lagi dia mengulangi, beliau amat menyintai Sam suatu ketika dulu, justeru saat cintanya terputus di tengah jalan, hatinya bagai dirobek. Kini, dia lebih selesa hidup sendiri dikelilingi kawan-kawan baik yang menemaninya setiap masa tanpa sebarang kekangan waktu dan perasaan cemburu.

PROFIL: Juliana Evans
NAMA PENUH: Juliana Sophie Johari Evans
TARIKH LAHIR: 5 Julai 1989
ASAL: Petaling Jaya, Selangor
DARAH CAMPURAN: Inggeris (bapa) dan Melayu (ibu)
KELUARGA: Bongsu daripada tiga beradik
PENDIDIKAN: Pelajar tahun tiga, Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa, Sunway University College, Bandar Sunway, Petaling Jaya
DRAMA: Kami The Series, Ghost, Kasut Tumit Tinggi, Sayang Cendana, Cheritera, Natrah dan Kasih Ke Syurga (sempena sambutan Hari Bapa, 20 Jun depan)
FILEM: Kami The Movie, Hooperz, Adik Manja Returns (belum tayang) dan Hantu Bonceng (tayangan sempena Aidilfitri, 31 Ogos depan)
PENGACARAAN: E-Zone, Majalah Moral, Bintang Kecil Raya, Remaja dan Era TV
KOMERSIAL: Tracia Eternal, Fair & Lovely, Nokia 2600, Clean & Clear, Cadbury dan Nestle Bliss.

Lokasi: Tropicana Golf & Country Resort Bhd, Jalan Kelab Tropicana, Tropicana Golf & Country Resort, Petaling Jaya, Selangor
Terima kasih: Penolong Pengurus - Operasi, Ezani Balia (ezani@tropicanagolf.com)
Pakaian: Nik Erwan Roseli (nikerwanroseli@yahoo.com.my)
Solekan & dandanan: Rose Suci menggunakan Elysyle Cosmetic Elken (rosesuchieali@gmail.com).

Oleh Zubir Mohd Yunus
zubir@bharian.com.my
2011/05/29

Thanks

4 comments:

Hahn 3rd said...

Jue yang mana satu ek...?hehehehe....masih 'setia' dgn Jue Aziz...

Unknown said...

JuLiana Evans bekas awek Sam Bunkface, bekas kakak ipar Siti Saleha a.k.a Nora Elena tue....

Ko masih 'setia' ngan Jue Aziz ke pren???

Xde bahan la pasal Jue Aziz nie, mana nk godek2 sal dia ek..

Hahn 3rd said...

tengah kurang kontroversi...nanti kalau ada aku bagitau...hehehehe

Unknown said...

aku pun tertunggu-tunggu jugak kemunculan Jue Aziz nie, search kat google pun asyik gambo lama-lama jer..cerita baru pun xde kuar paper, filem baru ke, drama ker...boifren baru ker....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jangan Duk Tengok Ajer Yea !!!