Listening to : THR Gegar || Sinar FM || Era FM || Hitz FM || Hot FM || Suria FM
PLEASE CLICK LIKE IF YOU REALLY LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.
THANKS 4 UR LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.

Busuk Dot Org

power by:

Kaedah selamat tahan ejakulasi

BOLEH doktor beritahu di mana saya boleh dapatkan ‘desensitizer spray’ atau sebarang krim yang selamat (dilulus Kementerian Kesihatan) bagi tujuan melambatkan ejakulasi.


Yang Musykil,

Petaling Jaya, Selangor




Masalah cepat klimaks amat meruncing kepada mana-mana lelaki apabila perkara itu berlaku. Mulanya ia mungkin bukan suatu isu jika ereksi masih kekal walaupun lelaki itu mencapai ejakulasi.

Namun, ia akan menjadi isu jika berkaitan dengan penghujung zakar yang terasa amat nyilu dan sukar untuk lelaki itu meneruskan dayungan. Sebilangan lelaki mendapati jika dia tumpukan mindanya kepada perkara lain selain perasaan hangat yang berlaku kepada anggota kelamin, maka dia dapat bertahan untuk seketika.

Jadi, jika perasaan seronok yang berlaku kepada anggota kelamin itu dapat diubat kepada perasaan tidak seronok atau perasaan kurang seronok, maka dayungan dapat dipanjangkan untuk seketika. Jadi sebilangan lelaki menggunakan minyak pemanas atau pemijar untuk disapukan kepada penghujung anggota kelamin untuk tujuan itu.

Masalahnya, jika minyak atau krim itu memberi alahan kulit, maka sengsaralah keadaannya. Jika tidak dicuci dan terus melakukan hubungan seks, isteri pula akan sengsara! Inilah risiko menggunakan krim atau minyak yang mengandungi gambir Sarawak, biji lada atau kayu putih (pemijar untuk otot).

Terdapat juga minyak cengkih yang biasa digunakan untuk membuatkan gusi kebas digunakan dalam krim atau minyak untuk fungsi yang sama kepada alat kelamin. Ini juga tidak sesuai kerana kesannya sama seperti kesan gambir Sarawak yang juga digunakan sebagai rawatan tradisional untuk sakit gusi.

Krim untuk kebas farmaseutikal seperti Lignocaine atau Novocaine ada dijual dalam bentuk gel dan ubat ini hanya boleh didapati melalui preskripsi doktor.

Dalam pasaran penjualan produk seks dari Barat, terdapat beberapa krim dan gel dan juga krim jenis semburan (spray) dan kebanyakannya mengandungi ubat kebas. Jika bercadang mahu gunakan krim seperti itu kerana penghujung anggota kelamin anda amat sensitif, anda perlu jumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan terlebih dulu.

Kini ada pelbagai pilihan untuk mengatasi masalah cepat klimaks. Alat penambat kelamin seperti cincin penambat yang diperbuat campuran getah dan silikon ada jual di pasaran.

Jika ditambat di pangkal ereksi sebelum bersetubuh, sesuai untuk melegakan perasaan sensitif dan jika ejakulasi berlaku juga, ereksi masih kekal seketika kerana tambatan cincin itu.


sumber asal

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jangan Duk Tengok Ajer Yea !!!