Listening to : THR Gegar || Sinar FM || Era FM || Hitz FM || Hot FM || Suria FM
PLEASE CLICK LIKE IF YOU REALLY LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.
THANKS 4 UR LIKE AND SUPPORT THIS BLOG.

Busuk Dot Org

power by:

Tidak ‘segar’ macam dulu

SAYA berumur 32 tahun, mempunyai tiga cahaya mata berumur tiga, enam dan tujuh tahun. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini (terutama selepas anak ketiga), payudara saya mengendur hingga saya rasa malu untuk bersama suami, jadi kurang berkeyakinan dan rendah diri.

Ini menjadikan hubungan kelamin saya suram kerana suami menjadi semakin dingin.
Saya ada membaca di ruangan ini suatu masa dulu mengenai kaedah rawatan payudara, antaranya suntikan hormon.

Di manakah saya boleh mendapatkan rawatan ini dan anggaran kosnya? Diharap puan dapat membantu kerana saya ingin memulihkan kembali keharmonian rumah tangga.


SITI

Kuala Lumpur

PERUBAHAN saiz payudara sewaktu kehamilan (akibat pembentukan kelenjar susu) menjadikan payudara ‘penuh dan lebih besar.’

Setelah beberapa lama selepas melahirkan dan setelah menghentikan penyusuan badan, kelenjar ini menyusut dan digantikan dengan tisu lemak yang disebabkan oleh peningkatan usia. Ini menyebabkan kulit payudara mengendur dan kepadatan payudara berkurangan.

Ini adalah perubahan yang akan dialami oleh setiap wanita, namun tidak semua merasa rendah diri seperti anda walaupun mereka lebih berusia dan turut mengalami kesan lain akibat penambahan usia.

Terdapat pil dan suntikan berhormon untuk ‘memejalkan’ payudara, tetapi pil ini boleh mendatangkan kesan sampingan yang membahayakan terhadap payudara itu sendiri dan organ lain seperti rahim yang mungkin hanya kelihatan setelah suatu jangkamasa panjang sama seperti kanser ataupun pembekuan darah dalam paru-paru.

Anda perlu mendapatkan pemeriksaan dan berbincang dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum mengambilnya. Doktor anda juga mungkin akan menggunakan kombinasi hormon untuk melawan kesan sampingan ubat terbabit.

Alasan menjadikan payudara sebagai simbol menarik perhatian atau keghairahan suami mungkin tidak sesuai dipakai. Anda mungkin akan diberikan pandangan yang sama apabila mengutarakan kebimbangan ini pada pakar bedah plastik, pembedahan membesarkan payudara (jika mahu) mungkin bukan jalan penyelesaian mutlak untuk keharmonian rumahtangga.

Keindahan hubungan rumah tangga (sama ada suami isteri mahupun anda bersama anak-anak) sepatutnya lebih daripada itu sahaja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jangan Duk Tengok Ajer Yea !!!